FAQ

Contract

Hoe word ik klant van Brusol Energie?
Ik heb een Brusol Energie contract, maar ik ga verhuizen. Wat moet ik doen?

Indien u het huis verkoopt waar de panelen door Brusol zijn geïnstalleerd, verzoeken wij u ons hiervan vóór het tekenen van de koopakte op de hoogte te stellen en de contactgegevens van de koper door te geven, zodat wij contact met hem/haar kunnen opnemen. 
Wat uw contract voor energielevering (Brusol NRJ) betreft, verzoeken wij u het ingevulde en ondertekende overnameformulier tijdens de bezichtiging van het onroerend goed aan de nieuwe koper te overhandigen.

Wanneer kan ik van leverancier veranderen?

Op elk moment, maar u moet een opzegtermijn van een maand in acht nemen tussen het verzoek om activering van het contract en de feitelijke vertrekdatum.

Als ik van leverancier verander, moet ik dan annuleringskosten betalen?

Nee, er zijn geen annuleringskosten, zelfs als u de einddatum van het contract niet respecteert.

Factuur

Hoe wordt het bedrag van mijn voorschot berekend?

Deze wordt berekend op basis van de geschatte consumptie van de netwerkbeheerder, die zelf gebaseerd is op uw verbruiksgeschiedenis. 
U kunt uw voorschot aanpassen in MyBrusol (binnenkort beschikbaar).

Hoe kan ik de bidirectionele meter aflezen?

Wij nodigen u uit om op de groene knop van het tweerichtingsloket te klikken. Op de digitale display kunt u het register en de index aflezen. 
De verschillende registers : 
1.8.1 Dagverbruik
1.8.2 Nachtverbruik
2.8.1 Daginjectie
2.8.2 Nachtinjectie

Kan ik mijn rekeningen betalen via een bankoverschrijving?

Nee, alleen via automatische incasso.

Wanneer ontvang ik mijn voorschotfactuur?

De voorschotfacturen worden in het midden van elke maand verzonden.

Wanneer wordt de rekening via automatische incasso gedebiteerd?

Op de vervaldag van de rekening. Voor de voorschotfactuur zal dit altijd aan het begin van de volgende maand zijn.

Hoe vaak ontvang ik facturen?

U ontvangt maandelijks een voorschotfactuur en eenmaal per jaar uw afrekeningsfactuur na de jaarlijkse meteropname.
Het is mogelijk dat u een tussentijdse afrekeningsfactuur ontvangt (bv. wanneer u uw meter verandert, wanneer u uw meterconfiguratie wijzigt, wanneer u van leverancier verandert, …).

Tarief

Hoe maak ik een prijssimulatie?

Door middel van onze simulatietool (binnenkort beschikbaar).

Kan ik vaste tarieven hebben bij Brusol Energie?

Nee, wij werken alleen met variabele tarieven. Het voordeel is dat u niet met zeer hoge tarieven wordt opgezadeld wanneer de marktprijs daalt.

Ik wil mijn meterconfiguratie wijzigen (dubbelvoudig naar enkelvoudig of enkelvoudig naar dubbelvoudig). Wat moet ik doen?

U moet uw meterstanden aflezen en contact opnemen met Sibelga (uw netbeheerder) om de wijziging van uw meterconfiguratie aan te vragen. U zult dan een afrekeningsfactuur ontvangen om uw tarief met de oude configuratie af te sluiten.